Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015
Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα
Ο Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα (γεννήθηκε σαν σήμερα) υπήρξε μια από τις μεγαλύτερες μορφές της παγκόσμιας λογοτεχνίας· ήταν ο ποιητής και θεατρικός συγγραφέας που με τη ζωή και το έργο του στάθηκε η αφορμή να γνωρίσουμε την Ισπανία του μόχθου, της αντίστασης και της προόδου.
Γράφει ο Οικοδόμος
Γράφει ο Οικοδόμος
Γράφει ο Οικοδόμος // Ο Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα υπήρξε μια από τις μεγαλύτερες μορφές της παγκόσμιας λογοτεχνίας· ήταν ο ποιητής και θεατρικός συγγραφέας...
ATEXNOS.GR
Η Λένα Πλάτωνος μελοποιεί και παρουσιάζει Emily Dickinson και Κώστα Καρυωτάκη
Η Λένα Πλάτωνος μελοποιεί και παρουσιάζει Emily Dickinson και Κώστα Καρυωτάκη
"Hope is the thing with feathers"
5 Ιουνίου 2015, Μουσική στη Στέγη
http://i.sgt.gr/1cPTciO
...Δείτε περισσότερα"Hope is the thing with feathers"
5 Ιουνίου 2015, Μουσική στη Στέγη
http://i.sgt.gr/1cPTciO
ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗ - Η ΦΑΝΤΑΣΙΑΚΗ ΘΕΣΜΙΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗ)
Η ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ -- Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΟΣ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ...
ELLINIKOSKOINOTISMOS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ν
ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Στην αρχαία Αθήνα, για την οποία οι παλαιότερες πληροφορίες σχετικά με τράπεζες ανάγονται στο δεύτερο μισό του 5ου αι. π.Χ., το επάγγελμα του τραπεζίτη δεν έχαιρε ιδιαίτερης εκτίμησης. Οι τράπεζες σχετίζονταν με δάνεια και σύμφωνα με τα πάτρια ήθη «όπου υπήρχε δάνειο δεν υπήρχε φίλος», μια και όταν «ένας άνθρωπος είναι φίλος δεν δανείζει αλλά δίνει». Και σε μια τέτοια περίπτωση τόκος ήταν η ευγνωμοσύνη του δανειζομένου προς τον δανειστή του. Ο Πλάτων στους Νόμους του ρητά ζητά να απαγορευτούν τα έντοκα δάνεια. Έτσι εξηγείται το γιατί οι γνωστοί τραπεζίτες της Αθήνας είναι σχετικά λίγοι και ακόμη το γιατί οι περισσότεροι από αυτούς ήταν μέτοικοι και είχαν υπαλλήλους δούλους.....
Οι τράπεζες, ένας από τους βασικούς παράγοντες της ελεύθερης οικονομίας, συχνά τον τελευταίο καιρό απασχολούν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Διάφορα συμβάντα, λόγου χάρη συγχωνεύσεις ή αγοραπωλησίες τ...
ANIHNEFTES.WORDPRESS.COM
Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015
Έλληνας μαθητής, πρώτος σε παγκόσμιο διαγωνισμό έκθεσης – Μάριου Χατζηδήμου:
ι Evi Giata και Nemea Proionta κοινοποίησαν ένα σύνδεσμος.
«..έχε στο νου σου το παιδί – γιατί αν γλυτώσει... το παιδί υπάρχει ελπίδα» τραγούδαγε ο Παύλος Σιδηρόπουλος .Κι έτσι ένοιωσα διαβάζοντας το παρακάτω...
FILATHLOS.GR
Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015
ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗΣ - Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
Ας προσέξουμε τι γράφει ο Καστοριάδης σε αυτό το απόσπασμα-παράγραφο:
" Νομίζω όμως ότι, εν προκειμένω, μπορούμε να ισχυριστούμε πως για τους Έλληνες οι θεοί δεν είναι οι «θεοί των Ελλήνων» αλλά απλώς οι θεοί. Με άλλα λόγια, στη θρησκεία αυτή υπάρχουν δύο όψεις. Από τη μια πλευρά, μετά τον Gernet, ίσως και νωρίτερα, η ελληνική θρησκεία θεωρούνταν - και δικαίως, διότι πρόκειται για θεμελιώδη άποψη - πολιτική...
Συνεχίστε την ανάγνωση
ELLINIKOSKOINOTISMOS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ν
4 μεγάλες αλήθειες της ζωής όπως μας τις έμαθε ο Jean Paul Sartre
Ήταν 15 Απριλίου του 1980, όταν ο Jean Paul Sartre άφησε την τελευταία του πνοή στο Παρίσι εξαιτίας ενός οιδήματος που είχε στον πνεύμονα. Περισσότεροι από...
FRACTALART.GR
#Μετίν_Αρντιτί:
«Πιστεύω όμως ότι οι ρίζες μας είναι ένα στοιχείο που ευνοεί την επιστροφή στον ίδιο μας τον εαυτό. Όταν λέμε για κάποιον ότι "βρήκε τον εαυτό του", αυτό σημαίνει κάτι πολύ σημαντικό, σημαίνει ότι μπόρεσε να επιστρέψει στον εαυτό του μέσα στο ρου της ζωής του.»
Ο ήρωάς του στον «Μαέστρο» είναι μουσικός και έλληνας. Στο «Τουρκάκι», εβραίος ζωγράφος. Η τέχνη και στους δυο, πατρίδα κοινή. Αλλά και για τον ίδιο τον...
FRACTALART.GR
Η επιστολή του Τούρκου συγγραφέα Αζίζ Νεσίν στο γιο του Ναζίμ Χικμέτ, την οποία έγραψε μετά την είδηση του θανάτου του μεγάλου ποιητή.
Επιμέλεια: ofisofi
Επιμέλεια: ofisofi // Στις 3 Ιουνίου του 1963 έφυγε από τη ζωή ο μεγάλος Τούρκος ποιητής, διανοητής και αγωνιστής Ναζίμ Χικμέτ. Στην Τουρκία καμιά εφημερίδα, κανένα περιοδικό, ούτε το ραδιόφωνο ανέφεραν την είδηση. Πολλοί Τούρκοι...
ATEXNOS.GR
Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015
Σάββατο 30 Μαΐου 2015
Ο τελευταίος χρησμός της Ευρώπης!..
«Είπατε τω βασιλήι χαμαί πέσε δαίδαλος αυλά
ουκέτι Φοίβος έχει καλύβαν, ου μάντιδα δάφνην
ου παγάν λαλέουσαν; Απέσβετο και λάλον ύδωρ».
«Πείτε στον βασιλιά, ότι στο χώμα κείτεται ο έντεχνος αυλός,
ο Φοίβος δεν έχει πια κατοικία, ούτε δάφνη μαντική,
ούτε πηγή ομιλούσα. Χάθηκε και το νερό που μιλούσε»
http://www.sakketosaggelos.gr/Article/4330/
http://www.ysee.gr/index.php?type=article&f=khresmos
ουκέτι Φοίβος έχει καλύβαν, ου μάντιδα δάφνην
ου παγάν λαλέουσαν; Απέσβετο και λάλον ύδωρ».
«Πείτε στον βασιλιά, ότι στο χώμα κείτεται ο έντεχνος αυλός,
ο Φοίβος δεν έχει πια κατοικία, ούτε δάφνη μαντική,
ούτε πηγή ομιλούσα. Χάθηκε και το νερό που μιλούσε»
http://www.sakketosaggelos.gr/Article/4330/
http://www.ysee.gr/index.php?type=article&f=khresmos
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΚΡΟΠΟΛΗ
Χρήστος Γιανναράς- Ανάκαμψη που θα διαιωνίσει την παρακμή;
Posted: 24 May 2015 12:16 PM PDT
Σαράντα ολόκληρα χρόνια (το
λιγότερο) η ελλαδική κοινωνία δεν έχει να πιστέψει σε τίποτε άλλο πέρα από
την αύξηση της καταναλωτικής ευχέρειας.
Κοινωνικούς στόχους δεν πρόβαλε
(και δεν είχε) ποτέ καμία κυβέρνηση και κανένα κόμμα. Την «ανάπτυξη» την
καταλαβαίνουν όλοι με όρους αποκλειστικά οικονομικούς – ωσάν να είναι άσχετη
η δημιουργική πρωτοβουλία και παραγωγικότητα με την κατά κεφαλήν καλλιέργεια,
άσχετη η δημιουργία υποδομών με την κοινωνική ευσυνειδησία κρατικών στελεχών
και εργοληπτών του Δημοσίου.
«Πολιτισμός» σήμαινε πάντοτε:
επιδοτήσεις «φίλα προσκείμενων» μετριοτήτων και ελισσόμενων στη δημοσιότητα
τυχοδιωκτών. Και τα ρέστα, με το σταγονόμετρο, για συντήρηση μνημείων. Η
«παιδεία», κοινότοπο και συνεχώς πανομοιότυπο ρητορικό φληνάφημα επαγγελιών,
που εξαντλούνται σε ψηφοθηρικές «μεταρρυθμίσεις» του συστήματος εισαγωγής στα
πανεπιστήμια, και αυξομειώσεις της προπαγάνδας στα σχολεία για την εμπέδωση
του χρησιμοθηρικού αμοραλισμού των σπουδών και για τα «προοδευτικά»
πλεονεκτήματα της αρνησιπατρίας.
Ποιο ήταν (και ποιο είναι) το
κοινωνικό όραμα και πρόγραμμα της «Δεξιάς» για την Ελλάδα, τι περισσότερο ή
τι διαφορετικό από το κυνηγητό της υλικής ευμάρειας: μια πολιτική ασφυκτικά
καθηλωμένη στον πρωτογονισμό του Ιστορικού Υλισμού; Ποιους κοινωνιοκεντρικούς
στόχους είχε ο ανδρεϊκός «σοσιαλισμός»; Βάφτισε «αναδιανομή εισοδήματος» την
πιο αδιάντροπη αναξιοκρατία: να χρυσοπληρώνεται ο συνδικαλισμένος εκβιαστής
κηφήνας και να λιμώττει ο εργατικός και ταλαντούχος. Κατάργησε την αναγνώριση
και αξιολόγηση της αριστείας, τις θεσμικές προϋποθέσεις της άμιλλας,
ισοπέδωσε τις αξιοκρατικές ιεραρχήσεις στη στελέχωση του κράτους. Προχώρησε
στο έγκλημα να αποκόψει τη γλώσσα των Ελλήνων από την ιστορική της γραφή και
συνέχεια, συκοφάντησε τη συνείδηση καταγωγής σαν (περίπου φασιστικό)
εθνικισμό.
Στον αδίστακτο αμοραλισμό
συνοψίστηκε η «κοινωνική» πρόταση και σκοποθεσία κάθε κόμματος στην Ελλάδα
της μεταπολίτευσης. Παραλλαγές σε αυτόν τον μονόδρομο της καταναλωτικής
αποχαύνωσης και παραλυσίας δεν εμφανίστηκαν, όποιος κι αν κυβερνούσε, όποιος
κι αν αντιπολιτευόταν, διαφορά δεν υπήρχε, ούτε καν για πρόσχημα. Σαράντα
ολόκληρα χρόνια η ελλαδική κοινωνία ζει την ολοκληρωτική επιβολή του
μηδενισμού, αυτονόητη την ιστορικο-υλιστική μονοτροπία: Εχει μηδενιστεί κάθε
κριτήριο και αποτίμηση ποιότητας, αξιοσύνης, γλωσσικής ευαισθησίας, κάθε
αίσθηση κοινωνικής υποχρέωσης, κάθε χαρά κοινωνικής συλλειτουργίας, κάθε
εκτίμηση αισθητικών διαβαθμίσεων.
Εκπροσωπώντας ποιες κοινωνικές
ανάγκες να απαιτήσει η κυβέρνηση από τους Ευρωπαίους εταίρους της ρευστότητα
για τις ελληνικές Τράπεζες, εξεύρεση λύσης για το χρηματοδοτικό πρόβλημα της
χώρας; Μιλάμε με νούμερα για το ποσοστό των ανέργων, για το πλήθος των συμπατριωτών
μας που σιτίζονται στα συσσίτια της Εκκλησίας. Αλλά νούμερα αντιπαραθέτουν
και οι δανειστές μας, για τις χιλιάδες των Αλβανών που τους φέρνουμε να
μαζέψουν κάθε χρόνο το ροδάκινο ή τις ελιές, ενώ εμείς ξελημεριάζουμε αραχτοί
στις καφετέριες με τα αγροτικά μας προϊόντα επιδοτούμενα και αφορολόγητα.
Ξέρουν με αριθμούς οι δανειστές
μας ότι στο ακριβό μεροκάματο, που έχει μόχθο (υλοτομία λ.χ.), δουλεύουν μόνο
Πολωνοί και Ρουμάνοι, οι Ελληνες ξεμάθαμε, μάς κακοφαίνεται η κούραση.
Σαράντα χρόνια τώρα, για τον «προοδευτικό» Ελληνα, «νόμος είναι το δίκιο του
εργάτη», και «δίκιο του εργάτη» είναι η «αυτοαξιολόγηση» (!) – να δηλώνει
ανεξέλεγκτα πόση σοδειά του να επιδοτηθεί. Μιμείται τις αναρίθμητες στρατιές
των διορισμένων με κομματικό σημείωμα στο Δημόσιο, που πληρώνονται για να
κάθονται αντιπροσφέροντας την ψήφο τους και τον φανατισμό τους στο κόμμα που
τους εξαγόρασε. Τέτοια συμπτώματα έσχατης κοινωνικής παρακμής και σήψης
ονοματίζονται, σαράντα χρόνια τώρα, «κοινωνικές κατακτήσεις» και ιερά
«δικαιώματα».
Εχουν μάτια και αυτιά οι
δανειστές, ξέρουν ότι η «Αριστερά» στην Ελλάδα υπερασπίζει, με νύχια και με
δόντια, το πελατειακό κράτος του πράσινου και γαλάζιου αμοραλισμού. Ξέρουν
ποια πλημμύρα υπερπολυτελών Ι.Χ. αυτοκινήτων κυκλοφορεί στους ελλαδικούς δρόμους,
ποιος πλούτος συντηρεί τις εξωφρενικές «μπουτίκ» με «σινιέ» προϊόντα στις
ελλαδικές πόλεις και κωμοπόλεις, ποιο χρήμα ξοδεύεται κάθε βράδυ στα
κατάμεστα χλιδάτα εστιατόρια, νυχτερινά κέντρα και «γραφικά» ταβερνάκια, και
γιατί λιμνάζει ολημερίς και ολονυχτίς στις καφετέριες ο δημιουργικός ανθός
της ελλαδικής νεολαίας.
Οι φυσικοί αυτουργοί της
εξαθλιωτικής αυτής παρακμής, της πανδημικής ιδιοπάθειας και αποσύνθεσης,
είναι οι γνωστοί σπιθαμιαίοι πρωθυπουργοί και κομματάρχες των τελευταίων
σαράντα χρόνων. Για να τιμωρήσουν αυτούς τους αμοραλιστές σπιθαμιαίους, μισό
εκατομμύριο Ελληνες ψήφισαν και εγκατέστησαν (ανεπανόρθωτα) στη Βουλή τον
υπόκοσμο των νεοναζιστών τραμπούκων. Και άλλα δύο εκατομμύρια διακόσιες
σαράντα έξι χιλιάδες Ελληνες, από απελπισμό ή για εκδίκηση, ψήφισαν τους
αγραβάτωτους ιδεοληπτικούς – την παιδαριώδη επιπολαιότητα ότι θα νικήσουμε
τον καρκίνο καταργώντας την άσπρη μπλούζα των γιατρών.
Πάντως, είτε για φιγούρα
«προοδευτικής» ξιπασιάς είτε συνειδητοποιημένα και υπεύθυνα, κάποιοι στη σημερινή
κυβέρνηση οφείλουν να αντιληφθούν και να σεβαστούν το βιωματικό περιεχόμενο
των λέξεων. Δεν μπορείς να είσαι «αριστερός» (κοινωνιοκεντρικός) και να
ξεκινάς με το παζάρι για τα χρωστούμενα. Μια αριστερή πολιτική πρακτική
ξεκινάει ελευθερώνοντας όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης από τη χρηστική,
ωφελιμιστική εκδοχή της γνώσης, από τους λαϊκίστικους νάρθηκες της ισοπέδωσης
και της ευκολίας – ανασταίνει την καλλιέργεια ως αυτοσκοπό. Ξεκινάει αμέσως
την αποκατάσταση κράτους Δικαίου: έντιμη ερευνητική διαδικασία για τη δήμευση
των περιουσιών όσων καταλήστευσαν το κοινωνικό χρήμα ή βύθισαν την κοινωνία
στον εφιάλτη του υπερδανεισμού. Ξεκινάει μια αριστερή (κοινωνιοκεντρική)
πολιτική με την αποκατάσταση άτεγκτης αξιοκρατίας, κοινωνικού ελέγχου της
ποιότητας, καταξίωσης της αριστείας, έμπρακτης επιβράβευσης της
δημιουργικότητας.
Ναι, υπάρχει προγραμματική
απανθρωπία στον τοκογλυφικό οίστρο των δανειστών μας. Δυστυχώς τη δικαιώνει
ορθολογικά ο δικός μας ηδονικός βυθισμός στον παρακμιακό πρωτογονισμό. Για
πρώτη φορά, ύστερα από κάποιες χιλιάδες χρόνια, η λέξη «ελληνικός» προσάπτει
ντροπή.
|
Παρασκευή 29 Μαΐου 2015
Ισμαήλ_Κανταρέ:
«O φυσικός θάνατος συγκρίθηκε και εξισώθηκε εν τέλει με την απώλεια του έρωτα. Για μένα αυτά τα δύο είναι η ίδια τραγωδία. …»
«Mία καθωσπρέπει απάντηση θα ήταν ότι τελικά γινόμαστε συγγραφείς. Ωστόσο, η υποκειμενική μου απάντηση είναι ότι γεννιόμαστε συγγραφείς».
FRACTALART.GR
ΚΙΚΕΡΩΝ
..κι`ο ΠΟΛιτικός απομένει μόνος ΌΤΑΝ τό σχοινί τού γίνεται περιλαίμιο διότι έχασε τόν τραπεζικό γιατρό του, τόν απατεώνα δικηγόρο, τόν μεθύστακα νεκροθάφτη νά τόν θάψει αλλά έχτισε από τά κλεμμένα λεφτά τού φορολογούμενου φούρνο γιά νά καεί!
- Τήν στάχτη του σέ Γαλλική ή Κινέζικη Porcheλάνι τήν θέλει η Χοίρα?+++
- Τήν στάχτη του σέ Γαλλική ή Κινέζικη Porcheλάνι τήν θέλει η Χοίρα?+++
ΠΛΩΤΙΝΟΣ - Η ΑΝΑΒΑΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΣΤΟ ΝΟΗΤΟ ΚΑΛΛΟΣ
ΠΛΩΤΙΝΟΣ - Η ΑΝΑΒΑΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΣΤΟ ΝΟΗΤΟ ΚΑΛΛΟΣ
Όταν ο άνθρωπος είναι ερωτευμένος με άνθρωπο προσφέρει τα πάντα για να είναι μαζί του, γιατί νιώθει να έχει όλον τον κόσμο δικό του. Ας σκεφτούμε τι βιώνει η ψυχή όταν είναι ερωτευμένη με το Θείο και άρρητο στοιχείο! Πραγματικά δεν μπορεί κανείς να εκφράσει με τον ανθρώπινο λόγο τη γιορτή που βιώνει η ανθρώπινη ψυχή με τη θέαση του κάλλους και της συμμετρίας ευρισκόμενη στους κόλπους του Αγαθού!
________________________________...
Δείτε περισσότερα________________________________...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)