Share |

Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2014

Ελύτης-ΛΟΓΟΜΝΗΜΩΝ

http://logomnimon.wordpress.com/2010/02/09/κντχ.

Ο ασυγχρονισμός της φύσης και του ανθρώπου, έφερε τον ασυγχρονισμό της ψυχής και του σώματος. 

ΠΡΩΤΑ ΠΡΩΤΑ Η ΠΟΙΗΣΗ “ΑΝΟΙΧΤΑ ΧΑΡΤΙΑ” Εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ  

Μια μέρα το παρελθόν θα μας αιφνιδιάσει με τη δύναμη της επικαιρότητάς του. 
«ΕΝ ΛΕΥΚΩ» Εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ

Προμετωπίδα του Νίκου Χατζηκυριάκου – Γκίκα για τα «Ετεροθαλή» (1974)
από την έκδοση της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ:
«ΛΕΣΧΗ ΑΘΑΝΑΤΩΝ – ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ»
Εκδόσεις ΤΕΓΟΠΟΥΛΟΣ



Επειδή -να το πούμε κι αυτό- ελευθερία δεν είναι να κινείσαι ανεμπόδιστα στο πεδίο που σου έχει δοθεί. Να διευρύνεις αυτό το πεδίο, και δη κατά τη διάσταση της αναλογίας των αισθήσεων, αυτό είναι. Διαθέτοντας καινούριες μονάδες για τη μέτρηση του κόσμου. Τότε μόνον προχωρείς ταυτόχρονα προς όλες τις κατευθύνσεις, που σημαίνει: αναπτύσσεις ένα πρίσμα διάφανο, ικανό να σε κάνει να βλέπεις όπως ακούς, ή ν’ ακούς όπως βλέπεις, και ούτω καθεξής, όπως μόνον η ψύχη γίνεται να το επιτρέψει. Ένα ρυάκι δεν είναι απλώς λίγο νερό που κατρακυλάει τον κατήφορο· είναι η λαλούσα κι εύχαρις υποδήλωση της παιδικής ηλικίας των πραγμάτων. Λίγη ξερή, τριμμένη στα δάχτυλά σου, μέντα σε πάει ολόισια στη σκέψη των Ιώνων. Τα χάδια σου είναι η μετάθεση μιας απαλής μουσικής, με όλα τα andante και τα allegro της, πάνω στην επιδερμίδα. Κι εκείνο το φυτό αντικρύ σου, που διαιρεί άνισα πλην σωστά το χώρο, είναι η αόρατη γεωμετρία που διέπει στο βάθος ολάκερη την οικουμένη. Να, αυτή είναι μια ελευθερία πραγματική, που έχει τη δύναμη τη γενική ν’ αναστέλλει όλες τις επιμέρους αναστολές σου και να σε κάνει, κάθε φορά που τρως μια συναγρίδα ψητή, να τρως κι από λίγο Αιγαίο, με αντίς  λεμόνι δυο τρεις οξείς στίχους του Αρχίλοχου.

«ΕΝ ΛΕΥΚΩ» Εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ

Κώστας Τσιαντής- ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΤΣΙΑΝΤΗΣ Ν. ΚΩΣΤΑΣ

- Εξαντλημένο στον εκδότη, δεν υπάρχει δυνατότητα παραγγελίας.

Παρουσίαση

Οι προσπάθειες για αναμόρφωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και επαναπροσδιορισμό του περιεχομένου της ανθρωπιστικής παιδείας στον καιρό μας συνδέονται άρρηκτα με την εισαγωγή της τεχνολογίας ως γνωστικού αντικειμένου στο πρόγραμμα σπουδών της γενικής παιδείας (Παιδεία στην Τεχνολογία) και, συγχρόνως, με την ανάγκη να θεμελιωθεί ο συναφής με αυτήν κλάδος της Παιδαγωγικής και Διδακτικής της Τεχνολογίας ως επιστημονικός κλάδος στη χώρα μας. (. . .) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)

Περιεχόμενα

Πρόλογος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Εποχή της Πειραματικής Επιστήμης και των εφευρέσεων ( 16ος - 18ος αιώνας)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΣΥΖΕΥΞΗ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗΣ
Εποχή της Βιομηχανικής Επανάστασης (18ος και 19ος αιώνας)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
ΟΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Εποχή της εκβιομηχάνισης και της μαζικής παραγωγής : (αρχές - μέσα του 20ού αιώνα)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4
ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εποχή του διαστήματος και της υψηλής τεχνολογίας (Μέσα του 20ού αιώνα - σήμερα)
Ξένη βιβλιογραφία
Ελληνική Βιβλιογραφία
Πίνακας ονομάτων