Παρασκευή 3 Απριλίου 2020
ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ - Χαῖρε, ἀνόρθωσις τῶν ἀνθρώπων,
Ἤκουσαν oἱ ποιμένες,
τῶν Ἀγγέλων ὑμνούντων,
τὴν ἔνσαρκον Χριστοῦ παρουσίαν·
καὶ δραμόντες ὡς πρὸς ποιμένα,
θεωροῦσι τοῦτον ὡς ἀμνὸν ἄμωμον,
ἐν γαστρὶ τῆς Μαρίας βοσκηθέντα,
ἥν ὑμνοῦντες εἶπον·
Χαῖρε, Ἀμνοῦ καὶ Ποιμένος Μῆτερ,
χαῖρε, αὐλὴ λογικῶν προβάτων.
Χαῖρε, ἀοράτων ἐχθρῶν ἀμυντήριον,
χαῖρε, Παραδείσου θυρῶν ἀνοικτήριον.
Χαῖρε, ὅτι τὰ οὐράνια συναγάλλεται τῇ γῇ,
χαῖρε, ὅτι τὰ ἐπίγεια συγχορεύει οὐρανοῖς.
Χαῖρε, τῶν Ἀποστόλων τὸ ἀσίγητον στόμα,
χαῖρε, τῶν Ἀθλοφόρων τὸ ἀνίκητον θάρσος.
Χαῖρε, στερρὸν τῆς πίστεως ἔρεισμα,
χαῖρε, λαμπρὸν τῆς Χάριτος γνώρισμα.
Χαῖρε, δι' ἧς ἐγυμνώθη ὁ Ἅδης,
χαῖρε, δι' ἧς ἐνεδύθημεν δόξαν.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.
Θεοδρόμον ἀστέρα,
θεωρήσαντες Μάγοι,
τῇ τούτου ἠκολούθησαν αἴγλῃ·
καὶ ὡς λύχνον κρατοῦντες αὐτόν,
δι' αὐτοῦ ἠρεύνων κραταιὸν Ἄνακτα,
καὶ φθάσαντες τὸν ἄφθαστον,
ἐχάρησαν αὐτῷ βοῶντες·
Ἀλληλούια.
Ἴδον παῖδες Χαλδαίων,
ἐν χερσὶ τῆς Παρθένου,
τὸν πλάσαντα χειρὶ τοὺς ἀνθρώπους·
καὶ Δεσπότην νοοῦντες αὐτόν,
εἰ καὶ δούλου μορφὴν ἔλαβεν,
ἔσπευσαν τοῖς δώροις θεραπεῦσαι,
καὶ βοῆσαι τῇ Εὐλογημένῃ·
Χαῖρε, ἀστέρος ἀδύτου Μήτηρ,
χαῖρε, αὐγὴ μυστικῆς ἡμέρας.
Χαῖρε, τῆς ἀπάτης τὴν κάμινον σβέσασα,
χαῖρε, τῆς Τριάδος τοὺς μύστας φωτίζουσα.
Χαῖρε, τύραννον ἀπάνθρωπον ἐκβαλοῦσα τῆς ἀρχῆς,
χαῖρε, Κύριον φιλάνθρωπον ἐπιδείξασα Χριστόν.
Χαῖρε, ἡ τῆς βαρβάρου λυτρουμένη θρησκείας,
χαῖρε, ἢ τοῦ βορβόρου ρυομένη τῶν ἔργων.
Χαῖρε πυρὸς προσκύνησιν παύσασα,
χαῖρε, φλογὸς παθῶν ἀπαλλάττουσα.
Χαῖρε, πιστῶν ὁδηγὲ σωφροσύνης,
χαῖρε, πασῶν γενεῶν εὐφροσύνη.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.
Κήρυκες θεοφόροι,
γεγονότες οἱ Μάγοι,
ὑπέστρεψαν εἰς τὴν Βαβυλῶνα,
ἐκτελέσαντές σου τὸν χρησμόν,
καὶ κηρύξαντές σε τὸν Χριστὸν ἅπασιν,
ἀφέντες τὸν Ἡρώδην ὡς ληρώδη,
μὴ εἰδότα ψάλλειν·
Ἀλληλούια.
Λάμψας ἐν τῇ Αἰγύπτῳ,
φωτισμὸν ἀληθείας ἐδίωξας,
τοῦ ψεύδους τὸ σκότος·
τὰ γὰρ εἴδωλα ταύτης Σωτήρ,
μὴ ἐνέγκαντά σου τὴν ἰσχὺν πέπτωκεν,
οἱ τούτων δὲ ρυσθέντες,
ἐβόων πρὸς τὴν Θεοτόκον·
Χαῖρε, ἀνόρθωσις τῶν ἀνθρώπων,
χαῖρε, κατάπτωσις τῶν δαιμόνων.
Χαῖρε, τὴν ἀπάτης τὴν πλάνην πατήσασα,
χαῖρε, τῶν εἰδώλων τὴν δόξαν ἐλεγξασα.
Χαῖρε, θάλασσα ποντίσασα Φαραὼ τὸν νοητόν,
χαῖρε, πέτρα ἡ ποτίσασα τοὺς διψῶντας τὴν ζωὴν.
Χαῖρε, πύρινε στῦλε ὁδηγῶν τοὺς ἐν σκότει,
χαῖρε, σκέπη τοῦ κόσμου πλατυτέρα νεφέλης.
Χαῖρε, τροφὴ τοῦ μάνα διάδοχε,
χαῖρε, τρυφῆς ἁγίας διάκονε.
Χαῖρε, ἡ γῆ τῆς ἐπαγγελίας,
χαῖρε, ἐξ ἧς ρέει μέλι καὶ γάλα.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.
https://el.wikisource.org/wiki/%CE%91%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82_%CF%8D%CE%BC%CE%BD%CE%BF%CF%82
Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020
Σάββατο 28 Μαρτίου 2020
Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020
Η ιστορική συνέχεια του ελληνικού έθνους: ο Κ.Δημαράς, ο Ν.Σβορώνος, ο Γ.Σεφέρης, ο Κ.Τσάτσος
Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020
O κόσμος μετά τον κορονoϊό . Αυτή η καταιγίδα θα περάσει. Αλλά οι επιλογές που κάνουμε τώρα θα μπορούσαν να αλλάξουν τη ζωή μας για τα επόμενα χρόνια από Yuval Noah Harari -24 Μαρτίου 2020
Εδώ μας έχουν φτάσει οι αλητήριοι, να προτείνουμε ενθέρμως για ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΥΛΑΒΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ τον Πάπα της Υψηλής Φιλελεύθερης Διανόησης, Yuval Noah Harari.
Λέει μέσα και διάφορα χαζοχαρούμενα, αλλά συνθέτει με ενδιαφέροντα τρόπο το ζήτημα της παρακολούθησης, περιέργως πώς όμως χωρίς να αναφέρει ουσιαστικά τον ελέφαντα στο δωμάτιο, ήτοι το οικονομικό meltdown που όλοι αναμένουν ΜΕΤΑ την πανδημία.
Πρωτότυπο κείμενο:
https://www.ft.com/con…/19d90308-6858-11ea-a3c9-1fe6fedcca75
Ελληνική μετάφραση:
https://antifono.gr/harari/
https://www.ft.com/con…/19d90308-6858-11ea-a3c9-1fe6fedcca75
Ελληνική μετάφραση:
https://antifono.gr/harari/
Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020
Κυριακή 15 Μαρτίου 2020
Δευτέρα 9 Μαρτίου 2020
Τρίτη 3 Μαρτίου 2020
KANT IMMANUEL- ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣ ΤΩΝ ΗΘΩΝ

ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣ ΤΩΝ ΗΘΩΝ
KANT IMMANUEL
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0157
Τιμή Έκδοσης €7.95 | Τιμή Πολιτείας €5.96 | (-25%) |
Παρουσίαση
«Τα θεμέλια της Μεταφυσικής των ηθών» (. . .) είναι το πρώτο έργο του Καντ που ασχολείται αποκλειστικά με ηθικά προβλήματα. Το κύριο ερώτημα, που τίθεται και απαντάται σ’ αυτό το έργο, έχει ως εξής: Πάνω σε ποια θεμέλια μπορεί να βασιστεί μια ηθική αποτίμηση των ανθρώπινων πράξεων; Με ποια κριτήρια θα θεωρήσουμε μια πράξη ως ηθική ή ανήθικη; Από τη σχετικότητα που επικρατεί στις εκάστοτε ηθικές πράξεις και στις τρέχουσες ηθικές αξίες ο Καντ απομακρύνεται ριζικά, αποποιούμενος την εμπειρική γνώση ως ενδεχόμενο ηθικό κριτήριο. Ακριβώς επειδή κάθε ηθικό πρότυπο και κάθε ηθική αξία έχουν χρονικά και τοπικά περιορισμένο βεληνεκές, δεν μπορούν να ισχύσουν ως θεμέλια. Οφείλουν αντίθετα να ανακαλυφτούν εκείνα τα ηθικά αξιώματα, που ισχύουν απόλυτα και διυποκειμενικά (για κάθε άνθρωπο).
Ο απόλυτος ηθικός νόμος, στον οποίο καταλήγει ο Καντ, δεν παραβλέπει ότι κατά το πλείστο οι πράξεις μας υπακούουν σε ατομικά συμφέροντα, σε αισθησιακές ροπές και γενικά στον πόθο για ευτυχία. Ο ηθικός νόμος προϋποθέτει αυτές τις υποκειμενικές τάσεις και θέτει ως κριτήριο την ενδεχόμενη διυποκειμενική τους εγκυρότητα πρόκειται για μια γενναία συνάρτηση του ατομικού με το καθολικό συμφέρον. (Γιάννης Τζαβάρας, από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Περιεχόμενα
Εισαγωγή του μεταφραστήΠρόλογος
Μετάβαση από την κοινή γνώση περί ηθικότητας στη φιλοσοφική γνώση περί ηθικότητας
Μετάβαση από τη λαϊκή ηθική Φιλοσοφία στη Μεταφυσική των ηθών
Μετάβαση από τη Μεταφυσική των ηθών στην κριτική της καθαρής πρακτικής λογικής
Πίνακας εννοιών
Γερμανοελληνικό γλωσσάρι
Πίνακας κυρίων ονομάτων
Αντιπαράθεση της σελιδαρίθμησης
ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΗΘΩΝ KANT IMMANUEL
Παρουσίαση
"Η Μεταφυσική των ηθών" (1797), το τρίτο κύριο ηθικό έργο του Καντ μετά τη "Θεμελίωση της μεταφυσικής των ηθών" (1785) και την "Κριτική του πρακτικού Λόγου" (1788), περιλαμβάνει τη φιλοσοφία του δικαίου, την πολιτική θεωρία και την ηθική."Η Μεταφυσική των ηθών" αποτελεί την τελική μορφή και το επιστέγασμα ολόκληρου του συστήματος της καντιανής πρακτικής φιλοσοφίας. Η σημασία της είναι ισοδύναμη και ανάλογη με εκείνη των άλλων καντιανών Κριτικών έγκειται στην επίτευξη και ολοκλήρωση της ωριμότητας και της αυτονομίας του ανθρώπου και του πολίτη στο νομικό, πολιτικό και ηθικό πεδίο, ενώ των άλλων Κριτικών στο θεωρητικό, ηθικό, αισθητικό και θρησκευτικό πεδίο. (Από την παρουσίαση της έκδοσης)
Περιεχόμενα
ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΗΘΩΝΜΕΡΟΣ 1ο Μεταφυσικές πρώτες αρχές της θεωρίας του δικαίου
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Πίνακας διαιρέσεως της θεωρίας του δικαίου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΗΘΩΝ
Περί της σχέσης των ικανοτήτων του ανθρώπινου πνεύματος προς τους ηθικούς νόμους
Περί της ιδέας και της αναγκαιότητας της μεταφυσικής των ηθών
Περί της διαιρέσεως της μεταφυσικής των ηθών
Προκαταρκτικές έννοιες της μεταφυσικής των ηθών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
Επίμετρο της Εισαγωγής στη θεωρία του δικαίου
Διαίρεση της θεωρίας του δικαίου
Διαίρεση της μεταφυσικής των ηθών εν γένει
ΜΕΡΟΣ 1ο ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ: Το ιδιωτικό δίκαιο
Τμήμα 1ο Περί του τρόπου να έχει κανείς κάτι εξωτερικό ως δικό του
Τμήμα 2ο Περί του τρόπου κτήσεως ενός εξωτερικού πράγματος
Κεφ.1 Περί του εμπραγμάτου δικαίου
Κεφ.2 Περί του προσωπικού δικαίου
Κεφ.3 Περί του προσωπικού δικαιώματος κατά εμπράγματο τρόπο
ΠΑΡΕΚΒΑΣΗ: Περί της ιδανικής κτήσεως ενός εξωτερικού αντικειμένου της
προαίρεσης
Τμήμα 3ο. Περί της υποκειμενικώς εξαρτημένης κτήσεως βάσει της ετυμηγορίας της δημόσιας δικαιοσύνης
Περί της συμβάσεως δωρεάς
Περί της συμβάσεως του χρησιδανείου
Περί της ανακτήσεως (αναλήψεως) του απολεσθέντος
Περί της κτήσεως ασφαλείας μέσω ορκωμοσίας
Μετάβαση από το δικό μου και το δικό σου στη φυσική κατάσταση προς το δικό μου και το δικό σου στην έννομη κατάσταση εν γένει
ΜΕΡΟΣ 2ο ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ: Το δημόσιο δίκαιο
Κεφ.1 Το πολιτειακό δίκαιο
Γενική Παρατήρηση (Α-Ε)
Κεφ.2 Το διεθνές δίκαιο
Κεφ.3 Το κοσμοπολίτικο δίκαιο
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Επίμετρο: Επεξηγηματικές παρατηρήσεις στις μεταφυσικές πρώτες αρχές της θεωρίας του δικαίου
ΜΕΡΟΣ 2ο Μεταφυσικές πρώτες αρχές της θεωρίας της αρετής
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΕΤΗΣ
Ι. Ηθική Στοιχειολογία
ΜΕΡΟΣ 1ο Περί των καθηκόντων προς τον εαυτό μας εν γένει
Βιβλίο 1ο Περί των τελείων καθηκόντων προς τον εαυτό μας
Τμήμα 1ο Το καθήκον του ανθρώπου προς τον εαυτό του ως ζωώδους όντος
Άρθρο 1 Περί της αυτοχειρία;
Άρθρο 2. Περί της ασελγούς αυτοατίμωσης
Άρθρο 3 Περί της αυτοναρκώσεως
Τμήμα 2ο Το καθήκον του ανθρώπου προς τον εαυτό του απλώς ως ηθικού όντος
Περί του ψεύδους
Περί της φιλαργυρίας
Περί της δουλοφροσύνης
Κεφ.1 Περί του καθήκοντος του ανθρώπου προς τον εαυτό του ως έμφυτου δικαστή του εαυτού του
Κεφ.2 Περί της πρώτης εντολής όλων των καθηκόντων προς τον εαυτό μας
Παρέκβαση: Περί της αμφισημίας των ηθικών διασκεπτικών εννοιών
Βιβλίο 2ο Περί των ατελών καθηκόντων του ανθρώπου προς τον εαυτό του
Κεφ.1 Περί του καθήκοντος προς τον εαυτό του για την ανάπτυξη και την αύξηση της φυσικής τελειότητάς του
Κεφ.2 Περί του καθήκοντος προς τον εαυτό του για την εξύψωση της ηθικής του τελειότητας
ΜΕΡΟΣ 2ο Περί των καθηκόντων αρετής προς τους άλλους
Τμήμα 1ο Περί των καθηκόντων προς τους άλλους ως ανθρώπους και μόνον
Κεφ.1 Περί του καθήκοντος της αγάπης προς τους άλλους ανθρώπους
Περί του καθήκοντος της ευεργεσίας
Περί του καθήκοντος της ευγνωμοσύνης
Το αίσθημα της συμπάθειας εν γένει είναι καθήκον
Περί των ηθικών ελαττωμάτων του μίσους για τους ανθρώπους
Κεφ.2 Περί των καθηκόντων αρετής προς τους ανθρώπους βάσει του σεβασμού που τους αρμόζει
Περί των ηθικών ελαττωμάτων που προσβάλλουν το καθήκον του σεβασμού για τους άλλους ανθρώπους
Η έπαρση
Η δυσφήμηση
Ο χλευασμός
Τμήμα 2ο Περί των ηθικών καθηκόντων των ανθρώπων προς άλλους ως προς την κατάστασή τους
Κατακλείδα της Στοιχειολογίας: Περί της βαθύτερης ενώσεως της αγάπης με τον σεβασμό στη φιλία
Προσθήκη: Περί των αρετών της συναναστροφής
II. Ηθική Μεθοδολογία
Κεφ.1 Η ηθική διδακτική
Παρατήρηση: Απόσπασμα ηθικής κατήχησης
Κεφ.2ο Η ηθική ασκητική
ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Η θρησκευτική διδασκαλία κείται εκτός της καθαρής ηθικής φιλοσοφίας
Πίνακας διαιρέσεως της ηθικής
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ
Ευνομία, ελευθερία και δικαιοσύνη: Η καντιανή θεωρία του δικαίου και της αρετής
Η γένεση της Μεταφυσικής των ηθών
Δομή, περιεχόμενο και πηγές
Μεταφυσική των ηθών: Καθολική έλλογη πρακτική φιλοσοφία
Θεωρία του ελλόγου δικαίου
[...]
Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020
Μπροστά στη Μεγάλη Τεσσαρακοστή - Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής...
Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος μας μιλά για τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή που έφθασε και φέτος.
John Daniel Wild (1902-1972)
-
Wild, John. 1953. Plato’s modern enemies and the theory of natural law. Chicago: University of Chicago Press.
- Wild, John. 1959. Human freedom and social order: An essay in Christian philosophy. Durham: Duke University Press.
- Wild, John. 1963. Existence and the world of freedom. Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
- Wild, John. 1969. The radical empiricism of William James. Garden City: Doubleday.
- Wild, John. 2000. Speaking philosophy: John Wild’s commentary on [Levinas’] totality and infinity. Ed. and annotated by Richard I. Sugarman. Phenomenological Inquiry 24: 205–292.
Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2020
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)