''Διότι,
καθώς φαίνεται, υπήρχε και κάτι πριν
από αυτόν τον κόσμον, κάτι το οποίον
μπορούμε μεν να το καταλάβουμε θεωρητικά
με το νου μας, έμεινε όμως ανιστόρητο,
γιατί δεν ήταν κατάλληλο για να αποκαλυφθεί
σε αυτούς που μόλις τώρα εισάγονται στη
γνώση...........Υπήρχε μια κατάσταση
πρεσβύτερη της δημιουργίας του κόσμου,
η οποία ταίριαζε στις υπερκόσμιες
δυνάμεις, η οποία ήταν υπέρχρονη, αιώνια
και αίδια. Και ο κτίστης των πάντων και
δημιουργός στη κατάσταση αυτή έπλασε
τα δημιουργήματα, το νοητό φως που
στολίζει τη μακαριότητα όσων αγαπούν
τον Κύριο, τις λογικές και αόρατες
φύσεις, και όλο τον αρμονικό κόσμο των
νοητών, όσα ξεπερνούν τη διάνοιά μας,
όσων δεν είναι δυνατό να συλλάβουμε
ούτε τις ονομασίες. Αυτά απαρτίζουν την
ουσία του αόρατου κόσμου, καθώς μας
διδάσκει ο απόστολος Παύλος λέγων : “Ότι
εν αυτώ εκτίσθη τα πάντα, είτε ορατά,
είτε αόρατα ....(Κολ. 1,16 – Ρωμ. 8,38 – Εφεσ.
1,21)
Ἦν
γάρ τι, ὡς ἔοικεν, καὶ πρὸ τοῦ κόσμου
τούτου, ὃ τῇ μὲν διανοίᾳ ἡμῶν ἐστὶ
θεωρητόν, ἀνιστόρητον δὲ κατελείφθη,
διὰ τὸ τοῖς εἰσαγομένοις ἔτι καὶ
νηπίοις κατὰ τὴν γνῶσιν ἀνεπιτήδειον.
Ἦν τις πρεσβυτέρα τῆς τοῦ κόσμου
γενέσεως κατάστασις ταῖς ὑπερκοσμίοις
δυνάμεσι πρέπουσα, ἡ ὑπέρχρονος, ἡ
αἰωνία, ἡ ἀΐδιος. Δημιουργήματα δὲ ἐν
αὐτῇ ὁ τῶν ὅλων κτίστης καὶ δημιουργὸς
ἀπετέλεσε, φῶς νοητὸν πρέπον τῇ
μακαριότητι τῶν φιλούντων τὸν Κύριον,
τὰς λογικὰς καὶ ἀοράτους φύσεις, καὶ
πᾶσαν τὴν τῶν νοητῶν διακόσμησιν, ὅσα
τὴν ἡμετέραν διάνοιαν ὑπερβαίνει, ὧν
οὐδὲ τὰς ὀνομασίας ἐξευρεῖν δυνατόν.
Ταῦτα τοῦ ἀοράτου κόσμου συμπληροῖ
τὴν οὐσίαν, ὡς διδάσκει ἡμᾶς ὁ Παῦλος,
λέγων, Ὅτι ἐν αὐτῷ ἐκτίσθη τὰ πάντα,
εἴτε ὁρατά, εἴτε ἀόρατα, εἴτε θρόνοι,
εἴτε κυριότητες, εἴτε ἀρχαὶ, εἴτε
ἐξουσίαι, εἴτε δυνάμεις, εἴτε ἀγγέλων
στρατιαὶ, εἴτε ἀρχαγγέλων ἐπιστασίαι·
ὅτε δὲ ἔδει λοιπὸν καὶ τὸν κόσμον
τοῦτον ἐπεισαχθῆναι τοῖς οὖσι,
προηγουμένως μὲν διδασκαλεῖον καὶ
παιδευτήριον τῶν ἀνθρωπίνων ψυχῶν·
ἔπειτα μέντοι καὶ ἁπαξαπλῶς πάντων
τῶν ἐν γενέσει καὶ φθορᾷ ἐπιτήδειον
ἐνδιαίτημα. Συμφυὴς ἄρα τῷ κόσμῳ, καὶ
τοῖς ἐν αὐτῷ ζῴοις τε καὶ φυτοῖς, ἡ
τοῦ χρόνου διέξοδος ὑπέστη, ἐπειγομένη
ἀεὶ καὶ παραρρέουσα, καὶ μηδαμοῦ
παυομένη τοῦ δρόμου. Ἢ οὐχὶ τοιοῦτος
ὁ χρόνος, οὗ τὸ μὲν παρελθὸν ἠφανίσθη,
τὸ δὲ μέλλον οὔπω πάρεστι, τὸ δὲ παρὸν
πρὶν γνωσθῆναι διαδιδράσκει τὴν
αἴσθησιν;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου